Stretchövningar

Många skriver och frågar hur man blir vig. För mig är svaret rätt öppenbart, för att bli vig måste man stretcha, varje dag. Men det kanske inte är så lätt att veta vad, när eller hur länge man ska stretcha. Så.. Hur blir man vig är en bra fråga. Tips från coachen!
 
När ska du stretcha ?
När kroppen är varm blir den mjuk.
När du har vämt upp, tränat eller sprungit är det (för mig) självklart att du stretchar.
 
Är jag ute och springer och glömmer bort att stretcha efteråt så kliver jag upp ur sängen nästa dag och känner mig som en 80åring. Musklerna drar ihop sig när du tränar och det är jätteviktigt att du stretchar ut dom igen.
 
Hur ofta ska du stretcha ?
Om du tränar mycket så rekommenderar jag att du stretchar den muskelgrupp du tränat efter VARJE träningspass. Vill du bli vig i tex splitt ? Då bör du vara varm i kroppen och stretcha splitt ca 3 min oavbrutet varje kväll, gör du det två gånger på pag går det två gånger så fort att komma ner i splitt. Enkel mattematik.
No pain no gain
 
STRETCHA FÖR ATT BLI VIG I SPLITT:
 
1 minuts övningar:
 
3 minuts övningar:
 
STRETCHA FÖR ATT BLI VIG I SPAGAT:
 
 
ÖVRIG STRETCH:
 
RUPMA, RYGG, LJUNSKAR
 
RUMPA, BAKSIDA LÅR (haha)
 
 
UTMANING:
 
Det här är en tjej som heter Emilia som är född vig! (skitunge) Hon bara slänger benen och kroppen hur som helst, som ett kokt spagetti ungefär. Vi har konstaterat att det är hon och en kille till på gympan som kan utföra den här övningen.
 
Du ska rulla bak benen och pressa knänen i golvet brevid öronen.
Skicka bild till mig när du utför övningen.
Den bästa bilden kommer att vinna ett pris. Utmaningen slutar 1 maj.
 
 
LYCKA TILL // BEACH!
 
 
 
 
 
1 Anonym:

skriven

Blir så avundsjuk du får allting att se så enkelt ut :O

2 Anonym:

skriven

Dat ass på dig dock hanna!

Kommentera här: